ابزارهای رایگان سئو سایت که استفاده از آن برای هر بازاریابی الزامیست

ابزارهای رایگان سئو سایت که استفاده از آن برای هر بازاریابی الزامیست

ابزارهای رایگان سئو سایت که استفاده از آن برای هر بازاریابی الزامیست

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نیازمند توجه ویژه به تعدادی از عناصر حساس به طور همزمان است. هدفهای خود، ارجحیت ها و پیشرفت در هر مقطع و همچنین جاهای مختلف را بدانید و همچنین هدفهایی که بخاطر فشارهای داخلی و خارجی در حال تغییر هستند. این موقعیت حساسی است، ولی خوشبختانه شما در این مسیر تنها نیستید.

سئو_سایت

هدف اصلی سئو سایت استفاده از تکنولوژیها به سود خود است و تکنولوژیهای فراوانی وجود دارد تا بتوانید این راه را به سادگی و براحتی دنبال کنید. بعضی از آنها بصورت سرویسهای پولی وجود دارند، ولی تعداد زیادی از آنها به صورت رایگان برای بازاریابان دیجیتال و موسسین شرکتهای نوپا در دنیا قابل استفاده هستند.

اینها ده ابزار رایگان، مفید و کاربردی هستند که براحتی برای همه قابل استفاده هستند:

  1. گوگل آنالیتیکز

تحلیلگر گوگل پدر بزرگ تمامی ابزارهای رایگان سئو است و چون توسط خود گوگل ارایه شده ، می توانم بگویم که عالیست. کاملا رایگان برای مدیریت صفحه های سایت های متفاوتی طراحی شده، تنها کاری که شما باید انجام بدهید این است که اسکریپت ارائه شده توسط این ابزار را در سایت خود قرار داده تا بتوانید مقدار زیادی از جزییات اطلاعات در مورد ترافیک خود را بدست آورید، که شامل این موارد است : تعداد بازدیدکنندگان لحظه ای، آمار کلی سایت و مواردی مانند اینکه: ترافیک شما از کجا می آید و کاربران در سایت ما دقیقا به چه صفحاتی می روند. و حتی فاکتورهای موثر در درآمد، مانند نرخ تبدیل. این یکی از بهترین ابزارها برای شناسایی تاثیر کمپین تبلیغاتی پیاده سازی شده شما نیز می باشد.

  1. وب مستر گوگل

وب مستر گوگل یک مکمل خوب برای تحلیلگرها، فراهم آوردن اطلاعات واقعی و فنی در مورد نحوه عملکرد صفحات سایت شما است. با ابزار وب مستر به شما هشدار داده میشود که سایت شما از کار افتاده یا بالا نمی آید، یا اگر شما به دلایل مختلف از نتایج گوگل خارج شده اید. شما همچنین قادر به دسترسی اطلاعاتی مانند چگونگی ایندکس کردن صفحات خود بوسیله گوگل و پیشنهادهایی در مورد فاکتورهای سئو، مانند تگ عنوان صفحه خود و توضیحات متا و موارد مشابه خواهید بود.

  1. Open Site Explorer (موتور جستجوگر لینک )

موتور جستجوگر لینک MOZ دارای توابع خاص بیشتری از تحلیلها می باشد، متخصص در تحلیل پروفایلهای لینکهای وارد شده است. بعضی وقتها بطور غلط باور بر این است که این یک موتور جستجوگر لینک می باشد. Open Site Explorer برای کمک به رمزگشایی و تحلیل تمامی لینکهایی که به طرف سایت شما در حال حاضر هستند، استفاده می شود. این ابزار برای تعیین اعتبار دامنه و رشد اعتبار سایت بسیار ارزشمند است. بهترین قابلیتی که از آن استفاده می شود، شناسایی و از بین بردن لینکهای بد و مشخص کردن استراتژی لینک بیلدینگ و بهترین راه برای توسعه backlink محسوب می شود. مطالعه مقاله ” از لینک بیلدینگ چه می دانید ” در این قسمت پیشنهاد می شود.

  1. Google Keyword Planner

برنامه ریز کلمه کلیدی گوگل به منظور استفاده ترکیبی با AdWords گوگل طراحی شده است، ولی می تواند با کلید واژه ارگانیک هم کار کند. به این ترتیب شما میتوانید براحتی ایده های بیشتری را به منظور شناسایی کلمه کلیدی و یا عبارت کلیدی، پیدا کردن اطلاعاتی مانند حجم جستجو و سطح رقابت برای دیدگاه هدفهای خود بدست آورید، در حال حاضر برای استفاده از این ابزار حتما باید یک کمپین فعال داشته باشید.

  1. Moz’s Keyword Explorer

با توجه به اینکه ابزار Keyword Planner گوگل بدون نقص نیست. این ابزار Moz سعی کرده تا پلی برای پر کردن شکاف بین شماری از ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی باشد، مثلا اطلاعات دقیق بیشتری درباره فاکتورهایی مانند حجم جستجو و شناسایی و تعیین کلیدواژه کانونی.

  1. Buzzsumo

نوع رایگان ابزار دارای تمامی امکانات نیست. ولی ارزش استفاده برای شناسایی استراتژی محتوا را دارا می باشد. در نهایت ، شما توانایی آنرا دارید که جستجو درباره محبوبیت موضوع محتواهای مختلف و قابلیت تاثیرگذاری، طراحی و توسعه کمپین خود را شناسایی و بر اساس آن تصمیم گیری کنید.

  1. SEMRush

مجددا، این ابزار نیز دارای نسخه رایگان و پولی است، ولی نسخه رایگان آن هنوز قابل استفاده است. این قابلیت را به شما می دهد تا در جستجوی موقعیتهای سئو مرتبط و موقعیتهای رقبای خود تاکتیک خود را در جهت شناسائی استراتژی رقابتی تعیین کنید. Similarweb هم حقش است که بخاطر داشتن قابلیتهای مشابه در اینجا نامش ذکر شود.

  1. QuickSprout

این ابزار یکی از بهترین ابزارهای رایگان بازرسی سئو سایت را در اختیار شما می گذارد، که این باعث گذاشتن آن در این لیست ۱۰ تایی است. از آن می توانید برای تحلیل کردن seo وب سایت خود، ترافیک و معیارهای رقابت تنها با کلیک کردن بر روی یک دکمه استفاده کنید.

  1. Spider view Simulator

ایندکس سایتها در موتور جستجوی گوگل از طریق استفاده از spider انجام می شود، یا web crawling bots (یک برنامه یا اسکریپت اتوماتیک که سایتهای اینترنتی را بطور سیستماتیک جستجو میکند). این اسپایدرها را میتوان به راههای مختلف هدایت کرد، هم مثبت و هم منفی. برای مثال، میتواند از تمام یا قسمتی از سایت شما صرفنظر کند، یا می تواند قسمتی از آنرا مسدود کنید. Spider view Simulator به شما این اجازه را میدهد که سایت خود را به روش اسپایدر ببینید، بنابراین شما می توانید فعالانه مشکلات را شناسایی و از آن جلوگیری کنید.

  1. SERPs Rank Checker

فقط یک دهه قبل، رتبه بندی جستجو، نشانگر شماره یک موفقیت سئو بشمار می آمد، ولی با توجه به بروزرسانی های گوگل مانند panda و  hummingbird ، رتبه بندیها بر اساس کلمه کلیدی قابل پیش بینی نیستند، یا به عبارتی دیگر توجه کامل به کلمات کلیدی مانند قبل ارزش بالایی ندارد. با این اوضاع، به مشاهده الگو رتبه برای هدف کلمه های کلیدی خود در طول زمان کمک می کنند و از آنجاییکه گوگل بطور مستقیم این اطلاعات را به شما نمی دهد، بهترین شانس شما ابزاری مانند جستجوگر رتبه SERPs است. در اینجا شما می توانید رتبه خود را پیگیری کنید، تعدادی از کلمه کلیدی یا عبارات کلیدی خود را مشاهده کنید، و نهایتا چگونگی دیده شدن (سایت) شما نسبت به رقبا را ببینید.

تمامی این ابزارها به طرح شما، اجرای آن، مقیاس آن، و بهتر کردن استراتژی سئو سایت شما در راههای ساده تر و سازنده تر کمک می کند. برای بسیاری از آنها یک منحنی یادگیری وجود دارد، و تمامی آنها ممکن است با برند و تنظیمات شخصی شما سازگار نباشد، ولی هر کدام از آنها یک ویژگی خاص را به شما ارائه میدهد و چون استفاده از آنها رایگان است، هیچ خطری برای امتحان آنها وجود ندارد. این ابزارها را می توانید آزمایش کنید تا متوجه شوید کدامیک با استراتژی شما همخوانی دارد، بعد از آن بصورت متداول برای بهترین اثربخشی استفاده کنید.

پیشنهاد می کنم مقاله ” ۲۰ نکته برای سئو سایت موثر و کارآمد ” را به عنوان یک مقاله تکمیلی مطالعه بفرمائید. اگر شما هم ابزار رایگانی برای سئو سایت می شناسید برای استفاده سایرین در قسمت نظرات مطرح کنید.

سعید محسن زاده

سعید محسن زاده هستم ، بیش از سه سال است که در حال کسب تجربه و مطالعه مستمر در زمینه وردرپرس و بازاریابی آنلاین هستم. علم و صنعتی زنده و پویا با گستردگی فراوان که امروزه با زندگی همه ما عجین شده است. از اینرو همواره در اشتیاق آموختن رویکرد های نوین دیجیتال مارکتینگ و کسب تجربه های جدید در این زمینه هستم.

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید
ارسال دیدگاه