اشتباهات کپی رایتینگ سئو سایت

اشتباهات کپی رایتینگ سئو سایت

۵ خطای کپی رایتینگ سئو سایت که باید از آن ها اجتناب کنید

کپی رایتینگ جزء بسیار مهمی از استراتژی سئو می باشد. محتوای با کیفیت بالا چیزی است که در رتبه بندی سایت به شما کمک خواهد کرد و سایت شما را جدا از تمام سایت های موجود قرار خواهد داد.

سئو سایت

قطعا شما باید کپی رایتینگ سئو را به نحو درست و بدون هر گونه خطای مخرب انجام دهید. بنابراین از کدام خطاها باید اجتناب کنید؟ من همه این موارد را در این پست بیان خواهم کرد.

۱- عدم شروع با جستجوی کلیدواژه

کپی رایتینگ سئو سایت همیشه با جستجوی کلیدواژه شروع می شود. زمانی را برای فکر کردن در مورد شرایطی که می خواهید بنا کنید اختصاص دهید. شما باید جستجوی کلیدواژه را جدی بگیرید. این کار ممکن است در ابتدا کمی سخت باشد، ولی باید قطعاً به نتیجه برسد. پیشنهاد می کنم مقاله سئو با جستجوی کلمات کلیدی آغاز می­شود را در این مورد مطالعه بفرمائید.

۲- محتوای بد و غیر اصلی

یکی از بزرگ ترین خطاهای کپی رایتینگ سئو سایت که مردم دچار می شوند نوشتن مطالب صرفاً با هدف سئو و کسب جایگاه می باشد. محتوا همه چیز است. محتوا احتمالاً به شما کمک خواهد کرد که سریع ترین راه ممکن را رتبه­ بندی کنید (مشروط بر این که شما برخی از مسائل مهم فنی را تأمین کرده باشید). اما محتوا هرگز نباید تنها برای اهداف سئو نوشته شده باشد.

در مورد آنچه که می خواهید بنویسید فکر کنید. مخاطب خود را در نظر بگیرید. پیامی را توصیف کنید. شما باید محتوای دارای کیفیت بالا را بر اساس ایده های اصلی بنویسید. این همان محتوایی خواهد بود که رفت و آمد را به سایت شما خواهد آورد. این همان محتوایی خواهد بود که بازدید کنندگان را به مشتریان تبدیل خواهد کرد.

۳- استفاده زیاد از کلیدواژه

در بیان واژه ای که می خواهید رتبه بندی کنید زیاده روی نکنید. کلید واژه کانونی خود را در هر جمله اشاره نکنید. زیرا متن شما برای خواندن بسیار بد خواهد شد و مخاطب شما خوشش نخواهد آمد. بالاتر از آن، اگر شما متن خود را بیش از اندازه بهینه سازی کنید، همچنین در معرض خطر مجازات گوگل خواهید بود. مثلا در پلاگین SEO، باید ۲٫۵ درصد از متن شما کلید واژه کانونی باشد. بیشتر از ۲٫۵ درصد کلیدواژه کانونی منجر به یک بولت نارنجی خواهد شد. تراکم کلید واژه بیشتر از ۳٫۵ درصد به شما بولت قرمز خواهد داد. بنابراین، در این مورد دقت کنید.

۴- تمرکز کردن تنها بر روی یک کلیدواژه کانونی

بیش از حد بر روی یک کلیدواژه کانونی تمرکز نکنید. سعی کنید برای کلید واژه ها، عبارات کلیدی و مترادف­های متعدد رتبه بندی کنید. به خصوص اگر شما در حال رتبه بندی یک عبارت کلیدی طولانی معینی هستید (برای مثال خانه تعطیلات جزیره کیش) سعی کنید از واژه متفاوتی هر چند وقت یک بار استفاده کنید. در غیر این صورت متن شما برای خواندن بسیار غیر عادی خواهد شد. پلاگین ممتاز SEO Yoast در واقع دارای قابلیت های بزرگی می باشد، که شما را در بهینه سازی متن برای کلیدواژه های کانونی متعدد و بهبود سئو سایت کمک می کند.

۵- متون غیر قابل خواندن

آخرین خطای کپی رایتینگ سئو که مردم اغلب دچار می شوند، این است که آن ها پست های دشوار و کسل کننده ­ای را می نویسند. ما می دانیم که نوشتن کار سختی است. با این وجود، محتوا باید همیشه برای خواندن خوب و آسان باشد. از جملات بسیار طولانی استفاده نکنید. از به کار بردن واژه های دشوار اجتناب کنید. بررسی کنید که ساختار متن شما واضح و صریح باشد. از این که مردم پیغام متن شما را درک می کنند اطمینان حاصل کنید. بخش بزرگی از استراتژی کپی رایتینگ سئو شما اطمینان حاصل کردن از این است که شما یک متن واضح و خوانا می نویسید. مردم باید قادر به درک آنچه که شما می خواهید به آن ها بگویید باشند. اگر شما در ایجاد یک محتوا که درک آن آسان باشد موفق شوید، مردم کمتر تمایل به دور شدن خواهند داشت. آن ها حتی ممکن است به سایت شما برگردند تا مطلب بعدی شما را بخوانند.

نتیجه گیری در خطاهای کپی رایتینگ سئو 

خطاهای کپی رایتینگ سئو  زمانی ایجاد می شوند که مردم کمتر روی کیفیت متن هایشان تمرکز می کنند. متن باید یک ایده اولیه داشته باشد، یک داستان. و همچنین متن باید برای خواندن خوب و آسان باشد. شما باید متنتان را بدون هر گونه امتیازی برای کیفیت متن شما برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. شاید امکان ذکر کلیدواژه کانونی شما در زمان دیگری وجود دارد. با این حال، اگر جمله ناخوشایند شود، شما باید تصمیم به حذف آن کلیدواژه کانونی بگیرید.

سعید محسن زاده

سعید محسن زاده هستم ، متخصص سئو و گوگل آنالیتیکز، گوگل وبمستر و کلا عاشق گوگل و وردپرس

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید