بازاریابی و فروش از جنس سال 2020

بازاریابی و فروش از جنس سال 2020

سلام و درود خدمت همه دوستان

امروز یه مقاله جالب درباره بازاریابی خوندم اونم تو سال 2020 ، برام جالب بود ، گفتم براتون بنویسم تا شما هم استفاده کنید :

بسیاری از کانال‌های پرسروصدایی که برای جمع‌آوری، مصرف و تبادل اطلاعات از آن‌ها استفاده می‌کنیم، تاثیر چشمگیری بر بازاریابی مدرن خواهند داشت. امروزه ما معمولا به تماس‌های ناشناس جواب نمی‌دهیم، ایمیل‌های اسپم و ناخواسته را نادیده می‌گیریم، روی تبلیغات کلیک نمی‌کنیم و از این تکنیک‌های بازاریابی کنونی فراری هستیم.

عادات مصرف‌کنندگان به تدریج در حال تحول است و بازاریابان باید برای رشد کسب‌وکار و بازتعریف بازاریابی تلاش بسیاری بکنند. برای بسیاری از سازمان‌ها سال 2020 به عنوان یک مهلت نمادین تبدیل شده است و آن‌ها برنامه‌های استراتژیک بسیاری تا آن زمان تدارک دیده‌اند. هر کسی معتقد است که چهره شاخص بازاریابی خواهد شد و در سال 2020 جهان را تغییر داد.
برای توسعه‌ی فلسفه آینده بازاریابی ما نیاز به درک مصرف‌کنندگان 2020 داریم. سه عامل زیر بر رفتار مصرف‌کننده تاثیر خواهد گذاشت:

1) پذیرش کامل تکنولوژی‌های جدید: در سال 2020 حدود 2.5 بیلیون گوشی هوشمند استفاده خواهد شد، این مقدار بسیار بیشتر از امروز است. در سال 2020 اینترنت و دیجیتالی بودن به طبیعی‌ترین اتفاق جهان تبدیل خواهد شد.

2) شفافیت: ادامه‌ی پذیرش فناوری‌ها جهان را شفاف‌تر خواهد ساخت و مصرف‌کنندگان کاملا نسبت به خوب یا بد بودن کار شرکت‌ها آگاه خواهند بود. به عنوان یک نتیجه مصرف‌کنندگان خدمات بهتری را تقاضا خواهند کرد و به جای مقایسه یک شرکت با رقیبش، آن را با شرکت‌های پیشرو مقایسه خواهد کرد.

3) انتخاب: فناوری به موثرترین محافظ مصرف‌کنندگان از پیام‌های تجاری تبدیل خواهد شد. رسانه‌های جدید مصرف‌کنندگان را قادر خواهد ساخت تا بسیار گزینشی در مورد شرکت‌ها عمل کنند. به طور خلاصه دسترسی به مصرف‌کنندگان در سال 2020 کار بسیار مشکلی خواهد بود.

مشتری مداری افراطی به عنوان فلسفه مرکزی

امتیاز 7.3 از 10 برای تسخیر قلب مصرف‌کننده کافی نخواهد بود. تنها مشتری‌مداری مفرط موفقیت را تضمین می‌کند. افراط‌گرایی در دین و سیاست چیز خوبی محسوب نمی‌شود اما در بازاریابی 2020 یک ضرورت مطلق خواهد بود. مشتری مداری مفرط اغلب با ایده‌های عجیب و غریب همراه است، اما چنین ایده‌هایی تنها زمانی‌که مبانی مطمئنی وجود داشته باشد کار می‌کند. گام اول شامل تدوین یک فهرست از تمام چیزهایی که مشتری را آزار می‌دهد و برخورد یک به یک با آن‌هاست.

تکنولوژی‌های ادغام شده با بازاریابی و خدمات

بهبود بیشتر تجربه مشتری: تکنولوژی‌های جدید می‌تواند تجربه مشتری را بالا ببرد. هم‌چنین تکنولوژی می‌تواند نوآوری خیره‌کننده به ارمغان بیاورد. یک مثال لباس‌های تعاملی میکی هستند که یک تجربه جدید برای مشتریان پیر و جوان ایجاد می‌کند.

افزایش بهره‌وری: فناوری می‌تواند فرآیندهای خاص را ساده کند. به عنوان مثال فناوری می‌تواند به تکامل خدمات سلف سرویس کمک کند و مشتریان خودشان مشکلات را با سرعت بیشتر و به صورت موثر حل کنند. به عنوان یک نتیجه رضایت مشتریان افزایش می‌یابد و هزینه‌ها پائین می‌آیند. یک مثال دیگر سفارش همبرگر در مک دونالد از طریق یک صفحه نمایش تعاملی است.

تولید سود بیشتر: آمازون قیمت‌ها را روزی چند بار تنظیم می‌کند و این روند کاملا خودکار اتفاق می‌افتد. این استراتژی قیمت مناسب به گردش مالی می‌افزاید.

اطلاعات به وضوح یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازاریابی در سال 2020 خواهد شد. کامپایل داده‌های مشتریان به شرکت‌ها کمک خواهد کرد تا به هر یک از سه هدف بالا دستیابی داشته باشند. ثروتمندترین شرکت، شرکتی خواهد بود که بهترین داده‌ها را داشته باشد و توانایی استفاده از آن داده‌ها به میزان حداکثر را داشته باشد.

فروش بدون فروش واقعی آینده‌ی فروش خواهد شد 

طبق پیش‌بینی پرفسور استیو ون بلخم بازاریابی در سال 2020 به داده، تکنولوژی و محتوای مناسب نیاز دارد و آن مشتری مداری مفرط، بدون فروش است.

بعد از ظهور بازاریابی درونی، بانک ING به تازگی گزارش داده است که حدود 95 درصد از تعاملات از تعاملات مشتری با مشتری سرچشمه می‌گیرند. به عبارت دیگر مدل کشش در حال حاضر جایگزین مدل فشار شده است. شرکت شما نیازمند ایجاد یک پیام شخصی کامل براساس داده است تا توجه مصرف‌کننده را جلب کند.

بعد دوم ارائه‌ی محتوای مرتبط است. محتوا باید خیلی کم به محصول اشاره کند و بیشتر و بیشتر در مورد آن‌چه باشد که مصرف‌کنندگان می‌توانند با محصول انجام دهند. سایت‌های جدید کرافت و کوکاکولا در حال حاضر این کار را انجام می‌دهند. در هر دو مورد محصول در پس‌زمینه قرار دارد و هر دو سایت نگاه بیشتری به مشتریان دارند و این فروش بدون فروش است.

چهار اصل برای موفقیت در سال 2020 ضروری است:

1) سرمایه‌گذاری بر روی رسانه‌های خود.

2) محتوا (به‌منظور جذب، تعامل و حفظ مشتریان کنونی و آتی)،

3) ترکیبی از داستان‌های کوچک و بزرگ، طراحی(محتوا باید مناسب باشد اما بیش از هر چیز باید به خوبی طراحی شده باشد. تفاوت بسیاری مابین یک داستان کلاسیک و داستان جذاب وجود دارد.

4) طراحی، طراحی، طراحی به طورفزآینده‌ای در سال‌های آینده مهم خواهد شد.

نوشته مهری سیاه‌ریش
سعید محسن زاده

سعید محسن زاده هستم ، بیش از سه سال است که در حال کسب تجربه و مطالعه مستمر در زمینه وردرپرس و بازاریابی آنلاین هستم. علم و صنعتی زنده و پویا با گستردگی فراوان که امروزه با زندگی همه ما عجین شده است. از اینرو همواره در اشتیاق آموختن رویکرد های نوین دیجیتال مارکتینگ و کسب تجربه های جدید در این زمینه هستم.

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید
ارسال دیدگاه