سئو سایت با جستجوی کلمات کلیدی آغاز می­شود

سئو سایت با جستجوی کلمات کلیدی آغاز می­شود

سئو سایت با جستجوی کلمات کلیدی آغاز می­شود

قبل از اینکه به لینک­های ارجاعی به وبسایت خود یا به چگونگی استفاده از یک وبلاگ برای سئو سایت فکر کنید اول باید در مورد کلمات کلیدی فکر کنید. افرادی که از موتورهای جستجو برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظر خود استفاده می­کنند کلمات و عبارات خاصی را در نوار جستجو تایپ می­کنند. بنابراین اولین کار شما این است که چیزهایی را که مخاطبین مورد نظر شما در موتورهای جستجو تایپ می­کنند پیدا کنید. به این فرایند جستجوی کلمات کلیدی گفته می­شود.

سئو سایت ، کلمه کلیدی

ملاحظات کلمات کلیدی

هنگام جستجوی کلمات کلیدی و عبارات باید به سه عامل مهم توجه کنید:

۱- به چه میزان به کسب و کار شما مرتبط است؟ شاید این خیلی بدیهی به نظر برسد اما وقتی تعداد کسب و کارهایی را بدانید که در این کار ناتوان بوده ­اند متعجب خواهید شد. برای مثال، فرض کنید شرکت شما دستگاه­های امنیتی خانگی ارائه می­دهد و در تهران قرار دارد. اگر فقط روی کلمه «امنیت» تمرکز کنید، ممکن است بازدیدکننده­ هایی داشته باشید که به دنبال امنیت وبسایت یا حتی امنیت اجتماعی هستند. حتی شاید توجه افرادی که می­خواهند بدانند چطور باید یک نگهبان امنیتی شد را نیز به خود جلب کنید.

کلمات کلیدی به مکان شما و محلی را که پوشش می­دهید ارتباط دارند. اگر فقط به منطقه تهران محدود هستید باید کلمه «تهران» را به کلمات کلیدی خود اضافه کنید.

۲- چه تعداد از مردم از این عبارت استفاده می­کنند؟ شما به دنبال کلمات کلیدی و عباراتی هستید که اغلب توسط افرادی استفاده می­شوند که می خواهید آن­ها را جذب کنید. این افراد کسانی هستند که می­خواهند دستگاه­های امنیتی خانگی خریداری کنند. هر چه نباشید شما به این روش کسب درآمد می­کنید.

با یک جستجوی کلمات کلیدی مناسب می­توانید عباراتی را که آن­ها جستجو می­کنند حدس بزنید و ایده بهتری در مورد کلماتی که استفاده می­کنند به دست بیاورید. شما می­توانید تعداد افرادی را که در نوار جستجوی خود عبارت « امنیت خانگی تهران» را وارد می­کنند با تعداد افرادی که عبارت « چطور از خانه­ ام در مقابل متجاوزین محافظت کنم» را وارد می­کنند مقایسه کنید. با تحقیق مناسب می­توانید بفهمید که بهتر است روی کلمه «متجاوزین» تمرکز کنید یا اینکه از عبارت « تجاوز به خانه­ ها» استفاده کنید.

۳- این کلمات کلیدی تا چه حد رقابتی هستند؟ بهترین کلمات کلیدی آن­هایی هستند که نه فقط محبوب هستند بلکه توسط رقبای شما نیز استفاده نشده ­اند. با استفاده از کلمات کلیدی که رقابت کمتری روی آن­ها وجود دارد به احتمال بالاتری در رتبه یک نتایج جستجو قرار می­گیرید. قرار گرفتن در بالای صفحه اول گوگل ۵/۳۲ درصد همه ترافیک را جذب می­کند. رتبه دوم فقط ۶/۱۷ درصد را به خود جذب می­کند.

جایی برای حدس زدن وجود ندارد

تعداد زیادی از کسب و کارها از طوفان فکری برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب استفاده می­کنند. به هر حال اگر کسب و کاری داشته باشید که در آن دستگاه­های امنیتی خانگی در تهرانمی­فروشید پس ایده­ های نسبتاً خوبی در مورد اینکه مشتریان بالقوه چگونه فکر می­کنند خواهید داشت. اگر شما می­توانید محصولات خود را به آن­ها بفروشید پس باید بتوانید حدس بزنید از چه کلمات کلیدی در گوگل استفاده می­کنند.

اما شما هنوز در حال حدس زدن هستید و از دقت کلمات کلیدی اطمینان ندارید.

تنها روش برای اینکه ۱۰۰ درصد مطمئن باشید این است که از روش تحقیق و بررسی کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید، تعداد افراد را بررسی و مقایسه کنید. تنها در این صورت است که می­توانید بهترین کلمات کلیدی ممکن را به استراتژی سئو سایت خود اضافه کنید.

سعید محسن زاده

سعید محسن زاده هستم ، بیش از سه سال است که در حال کسب تجربه و مطالعه مستمر در زمینه وردرپرس و بازاریابی آنلاین هستم. علم و صنعتی زنده و پویا با گستردگی فراوان که امروزه با زندگی همه ما عجین شده است. از اینرو همواره در اشتیاق آموختن رویکرد های نوین دیجیتال مارکتینگ و کسب تجربه های جدید در این زمینه هستم.

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید