۱۷ قانون ایمیل مارکتینگ که قطعاً باید رعایت کنید

۱۷ قانون ایمیل مارکتینگ که قطعاً باید رعایت کنید

قوانین ایمیل مارکتینگ که قطعا باید رعایت کنید

در زمینه‌ی بازاریابی ایمیلی، متخصصان بسیاری هستند که می‌گویند باید همیشه فلان کار را انجام دهید یا بهمان کار را انجام ندهید. «بهترین شیوه‌ها» که در اینترنت به وفور یافت می‌شوند را در نظر بگیرید. از ارائه‌های پاورپوینت گرفته تا مقاله‌ها و کتاب‌های الکترونیکی (ایبوک) قدیمی و منابع دیگری که تاریخ گذشته هستند، همگی قوانینی را ارائه می‌کنند که قبلا درست بودند.

در واقع مادامی که قوانین را زیر پا نگذارید، به ندرت چیزی ساده و سر راست خواهد بود.

به همین دلیل لیستی از ۱۷ قانون بازاریابی ایمیلی تهیه کرده‌ایم که ۱۰۰٪ و قطعا باید رعایت کنید:

  • هرگز از کلماتی چون «رایگان»، «معامله» یا «تخفیف» در موضوع ایمیل خود استفاده نکنید.
  • همیشه در سطر موضوع ایمیل خود ۳۰ تا ۵۰ کاراکتر بنویسید.
  • همیشه هنگام گسترش لیست ایمیل خود از روش [opt-in] دو مرحله‌ای استفاده کنید.
  • هرگز از تبلیغات پاپ-آپ (PopUp) برای جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل استفاده نکنید.
  • هرگز ایمیلی که بیشتر محتوای آن حاوی متن است را نفرستید.
  • هرگز ایمیلی که بیشتر محتوای آن حاوی تصویر است را نفرستید.
  • هرگز ایمیلی که دارای یک عکس بزرگ است را نفرستید.
  • همیشه توازن خوبی بین تصاویر و متن داشته باشید.
  • هرگز ایمیل‌های «زشت» نفرستید.
  • هرگز لیست ایمیل نخرید.
  • هرگز خوش نگذرانید. ( برای تفریح ایمیل ارسال نکنید )
  • هرگز به طور کامل از حروف بزرگ در موضوع ایمیل استفاده نکنید (تایپ کل کلمه با حروف بزرگ).
  • هرگز از فایل‌های گیف انیمیشنی در بدنه‌ی ایمیل استفاده نکنید.
  • هرگز دکمه‌ یا لینک لغو اشتراک را در بالای ایمیل قرار ندهید (یا آن را آشکار نسازید).
  • همیشه ایمیل را وسط هفته بفرستید.
  • هرگز ایمیل را در پایان روز نفرستید.
  • هرگز روزانه بیش از یک ایمیل نفرستید.

Opt-in: روشی که کاربر خود با رضایت قلبی به ثبت نشانی ایمیلش برای دریافت ایمیل‌های مورد نظر اقدام می‌کند.

سعید محسن زاده

سعید محسن زاده هستم ، متخصص سئو و گوگل آنالیتیکز، گوگل وبمستر و کلا عاشق گوگل و وردپرس

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید