سئو سایت با جستجوی کلمات کلیدی آغاز میشود
قبل از اینکه به لینکهای ارجاعی به وبسایت خود یا به چگونگی استفاده از یک وبلاگ برای سئو سایت فکر کنید اول باید در مورد کلمات کلیدی فکر کنید. افرادی که از موتورهای جستجو برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظر خود استفاده میکنند کلمات و عبارات خاصی را در نوار جستجو تایپ میکنند. بنابراین اولین کار شما این است که چیزهایی را که مخاطبین مورد نظر شما در موتورهای جستجو تایپ میکنند پیدا کنید. به این فرایند جستجوی کلمات کلیدی گفته میشود.
ملاحظات کلمات کلیدی
هنگام جستجوی کلمات کلیدی و عبارات باید به سه عامل مهم توجه کنید:
۱- به چه میزان به کسب و کار شما مرتبط است؟ شاید این خیلی بدیهی به نظر برسد اما وقتی تعداد کسب و کارهایی را بدانید که در این کار ناتوان بوده اند متعجب خواهید شد. برای مثال، فرض کنید شرکت شما دستگاههای امنیتی خانگی ارائه میدهد و در تهران قرار دارد. اگر فقط روی کلمه «امنیت» تمرکز کنید، ممکن است بازدیدکننده هایی داشته باشید که به دنبال امنیت وبسایت یا حتی امنیت اجتماعی هستند. حتی شاید توجه افرادی که میخواهند بدانند چطور باید یک نگهبان امنیتی شد را نیز به خود جلب کنید.
کلمات کلیدی به مکان شما و محلی را که پوشش میدهید ارتباط دارند. اگر فقط به منطقه تهران محدود هستید باید کلمه «تهران» را به کلمات کلیدی خود اضافه کنید.
۲- چه تعداد از مردم از این عبارت استفاده میکنند؟ شما به دنبال کلمات کلیدی و عباراتی هستید که اغلب توسط افرادی استفاده میشوند که می خواهید آنها را جذب کنید. این افراد کسانی هستند که میخواهند دستگاههای امنیتی خانگی خریداری کنند. هر چه نباشید شما به این روش کسب درآمد میکنید.
با یک جستجوی کلمات کلیدی مناسب میتوانید عباراتی را که آنها جستجو میکنند حدس بزنید و ایده بهتری در مورد کلماتی که استفاده میکنند به دست بیاورید. شما میتوانید تعداد افرادی را که در نوار جستجوی خود عبارت « امنیت خانگی تهران» را وارد میکنند با تعداد افرادی که عبارت « چطور از خانه ام در مقابل متجاوزین محافظت کنم» را وارد میکنند مقایسه کنید. با تحقیق مناسب میتوانید بفهمید که بهتر است روی کلمه «متجاوزین» تمرکز کنید یا اینکه از عبارت « تجاوز به خانه ها» استفاده کنید.
۳- این کلمات کلیدی تا چه حد رقابتی هستند؟ بهترین کلمات کلیدی آنهایی هستند که نه فقط محبوب هستند بلکه توسط رقبای شما نیز استفاده نشده اند. با استفاده از کلمات کلیدی که رقابت کمتری روی آنها وجود دارد به احتمال بالاتری در رتبه یک نتایج جستجو قرار میگیرید. قرار گرفتن در بالای صفحه اول گوگل ۵/۳۲ درصد همه ترافیک را جذب میکند. رتبه دوم فقط ۶/۱۷ درصد را به خود جذب میکند.
جایی برای حدس زدن وجود ندارد
تعداد زیادی از کسب و کارها از طوفان فکری برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب استفاده میکنند. به هر حال اگر کسب و کاری داشته باشید که در آن دستگاههای امنیتی خانگی در تهرانمیفروشید پس ایده های نسبتاً خوبی در مورد اینکه مشتریان بالقوه چگونه فکر میکنند خواهید داشت. اگر شما میتوانید محصولات خود را به آنها بفروشید پس باید بتوانید حدس بزنید از چه کلمات کلیدی در گوگل استفاده میکنند.
اما شما هنوز در حال حدس زدن هستید و از دقت کلمات کلیدی اطمینان ندارید.
تنها روش برای اینکه ۱۰۰ درصد مطمئن باشید این است که از روش تحقیق و بررسی کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید، تعداد افراد را بررسی و مقایسه کنید. تنها در این صورت است که میتوانید بهترین کلمات کلیدی ممکن را به استراتژی سئو سایت خود اضافه کنید.