سئو-سایت

۵ استراتژی مهم سئو در سال ۲۰۱۷

بحث و تبادل نظر در این باره که سئو با هر آپدیت گوگل می میرد، شدت گرفته است. حقیقت این است که SEO هیچ وقت نخواهد مرد، اما تاکتیک های بازاریابی در حالی که الگوریتم های جستجو روربه روز پیچیده تر می شوتد، باید به سرعت تکامل پیدا کنند.
این چشم انداز در حال تغییر، اغلب صاحبان وب سایتها را دچار مشکل می کند. آن ها تعجب می کنند که چرا وب سایت آن ها درحالی که چند ماه قبل هزینه زیادی برای سرویس های سئو پرداخت کرده اند، جایگاه خود را از دست داده است.
حقیقت تلخ این است که اگر رنک وب سایت شما کاهش یابد، تقصیر خود شماست. شما درخواست نتایج لحظه ای کردید و بهترین راه برای دستیابی به نتایج سریع، استفاده از روش ها و تغییرات پرخطری است که گوگل با هر به روزرسانی به سختی برای از بین بردن آن ها تلاش می کند.
وقتی یک متخصص SEO قول نتایج سریع می دهد، شما باید راه دیگری را انتخاب کنید. یک شرکت سئو آگاه و درست، توضیح خواهد داد که ساخت یک بنیان مستحکم زمان می برد اما باقی خواهد ماند. مهم نیست گوگل چه تغییراتی ایجاد کند، وب سایت های ساخته شده بر اساس محتوای با کیفیت، لینک های ارگانیک و روابط مناسب با مشتری، از این تغییرات نجات پیدا خواهند کرد.

seo-strategy

همچنین شما باید بدانید که رقبایتان می توانند با همان استراتژی های بلند مدت رنک بهتری کسب کنند یا با نتایج سریع و موقتی سیستم را به بازی بگیرند. این یک رقابت است. تنها راه موفقیت، تلاش مداوم است. سئو هیچ وقت تمام نخواهد شد.
این ۵ استراتژی به حدی درست و مجاز هستند که هرگز مجازاتی را برای شما در پی نخواهد داشت.

۱- محتوای عالی

محتوای خوب به اندازه کافی خوب نمی باشد. محتوای شما باید بهترین محتوای موجود در وب باشد. شما چطور می توانید بهترین محتوا در سطح وب را تهیه کنید؟ پایه و اساس محتوای خود را بر اساس چیزهایی که مشتریانتان دنبال آن هستند استوار کنید. برای تحقیق زمان بگذارید تا برای نویسندگانتان موضوع، ایده و زوایای که برای نوشتن محتوایی که نیچ (Nieche) شما را تا سال ها پر می کند، فراهم کنید.
از روی تجربه می توان بگویم بیشتر کسب و کار ها نویسنده ای استخدام کرده و بدون دادن ورودی به آن ها می گویند پست های وبلاگی بنویسند. در این شرایط کمتر نویسنده ای قادر به تولید محتوای با کیفیت بوده و کسانی که قادر به این کار هستند هزینه بسیار بالایی دارند. اما بقیه بدون راهنمایی، همان محتوای تکراری که در گوشه و کنار وب موجود است را تولید خواهند کرد که در نتیجه مشتریان بالقوه و همچنین نتایج موتور های جستجو تحت تاثیر آن قرار نخواهند گرفت.

۲- محتوای ویدئویی

اگر ویدئو خارج از حوزه کاری شماست بدانید که یوتیوب به تنهایی جستجوهایی بیشتر از بینگ، یاهو، اسک و ای او ال جذب می کند. بگذارید روشن کنم که یوتیوب یک موتور جستجو نیست. یوتیوب فقط محتوای خودش را جستجو کرده و نتایج ویدئویی باز می گرداند. اما دلیل اهمیت آن مشخص است. ویدئو محبوب و ارزشمند است. ارسال ویدئو در یوتیوب یک راه بسیار عالی برای پیدا شدن است.

۳- سئو موبایل

از آنجایی که تبدیل موبایلی به خوبی انجام نگرفته، علاوه براین که جستجو های موبایلی بیش از جستجو های دسکتاپی می باشد، به نظر می رسد بیشتر سایت های موبایلی به خوبی بهینه سازی نشده اند. اپلیکیشن ها و سایت های موبایلی باید حتی در قالب کوچک کاربر پسند بوده و برای جستجوی محلی بهینه سازی شده باشد.
حیطه های دیگر سئو موبایل شامل صفحات AMP و Schema structured data (طرح داده ساخت یافته) می باشد. مفهوم یکپارچه سازی این است که سرعت و اطلاعات برای راضی کردن کاربران و عنکبوت های جستجوگر (موتورهای جستجو) به کار گرفته شود.

۴- چهره به چهره

نه. من دیوانه نشده ام. بازاریابی تاثیرگذار رایج ترین شعار در بازاریابی می باشد. اتفاقی نیست که کنفرانس ها و نمایشگاه های تجاری به یک صنعت ۱۴ میلیارد دلاری تبدیل شده است.
تاثیرگذاران مورد درخواست های بسیار زیادی قرار میگیرند. همه توجه آن ها را می خواهند. ملاقات های رو در رو فرصت فوق العاده ای برای دیدن افرادی است که در غیر این صورت زمانی از روز را روی شبکه هایی اجتماعی به شما اختصاص نمی دهند. نه به خاطر این که اهمیت ندهند بلکه چون شما یک پیام ناشناس بین صد ها هزار دنبال کننده هستید. در یک کنفرانس دیدن سخنرانان کلیدی و تحت تاثیر قرار دادن آن ها با زیرکیتان نسبتا آسان بوده اما نه با دست های عرق کرده.

نکته حرفه ای: آماده و ریلکس باشید و زمانی که استرس ندارید پیش آن ها بروید تا مانند یک احمق دست و پا شکسته رفتار نکنید.

در کنفرانس ها، شما از کنار افرادی که می خواهید ببینید رد شده، به سمت آن ها رفته و به یک کافی شاپ می روید و یا در مهمانی های مشترک شرکت می کنید.
موارد لازم و مربوط به کار خود را آماده کنید. اخیرا با یک قهرمان شخصی بهنام دارن روزی ملاقات کردم و چون نمیتوانستم سلفی بگیرم از شخص دیگری خواستم که از ما عکس بگیرد که یک آشفتگی بی سابقه در موهای دیوانه وارم را نمایان کرد. خوشحالم که آن جا یک رویداد مربوط به هالووین بود.
الان می پرسید که این ها چه ربطی به سئو دارد. سوالی خوبی است اما جوابش پیچیده. شبکه سازی دارای ارزش های SEO زیر می باشد:
سیگنال های اجتماعی تولید کنید: با توسعه شبکه شخصیتان، گفت و گوهای اجتماعی درباره کسب و کارتان افزایش می یابد.
اعتبارتان را بسازید- خود را خوب معرفی کنید و اعتبارتان را افزایش دهید. در واقع اگر موقعیت سنخنران شدن را دارید این کار را بکنید. سخنران بودن نظر ها را به سمت شما جلب می کند.
شبگه تان را گسترش دهید: وقتی تاثیر گذاران با شما صحبت می کنند چون شمارا می شناسند و می خواهند به گفت و گو ادامه دهند، بعضی از دنبال کنندگان آن ها شما را دنبال خواهند کرد که در نتیجه دیگران نیز به این گفت و گو ملحق می شوند. به این ترتیب می توانید صدها مخاطب فقط با یک ملاقات به دست آورید.
Backlink به دست آورید: لینک ها یک جزء اساسی از استراتژی SEO شماست که به دست آوردن آن بسیار سخت تر است. افزایش ترافیک با رشد شبکه و ملاقات تاثیرگذاران نیز احتمال اینکه آن ها شما را در نوشته ای خود backlink کنند افزایش می دهد همانطور که من در این پست این کار را انجام دادم. افراد مرا تحت تاثیر قرار داده و من راجع آن ها می نویسم چون دوست دارم این کار را بکنم. پیشنهاد می کنم در این زمینه مقاله ” از لینک بیلدینگ چه می دانید ” را مطالعه بفرمائید.

۵- Backlinks

همانطور که در بالا اشاره کردم، backlink ها بسیار با اهمیت بوده و بسیار سخت بدست می آیند. تنها راه درست برای ساختن بک لینک های ارگانیک، تهیه جریانی از محتوای تازه و باکیفیت است. مطمئن شوید که افراد درستی آن ها را می بینند که در نتیجه ترافیک و به اشتراک گذاری زیادی را جذب می کند. حتی اگر گزارشات مبتنی بر شواهد یا محتوای رسانه ای متنوع و روشنگر تهیه می کنید برای موفقیت به ترویج آن توسط شبکه ای بزرگ و تاثیرگذارانی که به شما کمک کنند نیاز دارید.
چیزهایی که به آن ها اشاره کردم المان های استراتژی محتوا هستند: تحقیق، اعتبار، ارزش، رسانه های متنوع، ساختار فنی و توسعه. با داشتن تمام این المان ها، واقعا نمی توانید به راه اشتباهی بروید. آخرین جزء سازنده صبر است. به یاد داشته باشید سئو سایت یک بازی بلند مدت است. این کار را درست انجام دهید و این بهترین استراتژی تجاری شما خواهد بود.

مطالعه مقاله ” ۲۰ نکته برای سئو موثر و کارآمد ” نیز می تواند به عنوان یک مقاله راهگشا به شما کمک کند.

گوگل پلاس
توئیتر
لینکدین

از این مقاله خوشتان آمد ؟

برای رسیدن به این نقطه تلاش کردیم، از شما می خوایم با ما همراه بشید. به جامعه ما بپیوندید، مطمئن باشید از آدرس ایمیل شما هیچ استفاده تبلیغاتی نمی شه

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *