دردسرهای هشتگ همانند دردسرهای اینستاگرام هستند که هیچ وقت تمام نمیشوند. من از چند هشتگ استفاده میکنم؟ چه هشتگهایی باعث میشوند توجه بیشتری به مطالب خودم جلب کنم؟ آیا هشتگهایی هستند که خارج از محدوده باشند؟ اما اگر شما با دردسرهای هشتگ سر و کار دارید من برای شما راه حل دارم. در ادامه پنج اشتباه رایج هشتگگذاری و شیوه حل کردن آنها ارائه شده است.
استفاده محض از هشتگهای مربوط به کسب و کار خودتان
اغلب اوقات کسبوکارها در اینستاگرام در یک روش هشتگگذاری یکنواخت گیر میافتند. با وجود اینکه استفاده از هشتگها با تمرکز روی کسب و کار دارای اهمیت است، هشتگهای مبهم اغلب اوقات وقتی شما را در کانونهای بسیار شلوغ هشتگ قرار میدهند نتیجه معکوس ایجاد میکنند. با استفاده از هشتگهای دقیقتر و اختصاصیتر استراژی خود را ارتقا دهید. این استراتژی برای صنایع مربوط به مکان مانند عکاسهای مراسم عروسی اهمیت ویژهای دارد. بهمنظور جلب توجه مشتریان بالقوه از هشتگهای مختص مکان استفاده کنید که مشتریان شما در حال حاضر به دنبال آن هستند. برای مثال، مجتمع اریکه آریائی یک مکان محبوب برای مراسم عروسی در آمل است. عکاسان با استفاده از هشتگهای مربوط به این مکان، شانس بیشتری در جلب توجه مشتریانی دارند که در فرایند جستجوی سالن عروسی هستند. حتی بهتر از آن، ببینید آیا سالن دارای هشتگ برند هست یا خیر. این کار به شما امکان میدهد در کانون هشتگ قرار بگیرید و مدت طولانیتری محتوای خود را در معرض توجه قرار دهید.
استفاده از هشتگهای محبوب
اغلب اوقات مردم فکر میکنند برای بهدست آوردن دنبالکننده باید از هشتگهای محبوب مانند #عشق، #اینستادیلی و #اینستامود استفاده کنند. این هشتگهای شلوغ ممکن است توجه زیادی را به محتوای شما جلب کنند اما اینها دنبالکنندههای اشتباهی هستند. آن ها اغلب نظراتی مانند «عکس خوبی بود» و «عالی» ارسال میکنند که تمرکز را از محتوای شما منحرف میکنند. فقط هشتگهایی ارسال کنید که واقعاً به کسب و کار شما مربوط میشوند. افزایش دنبالکنندههای واقعی اینستاگرام نیاز به زمان و صبر دارد. صبور باشید و از تبدیل شدن به یک #کرشتگر دیگر اجتناب کنید.
عدم استفاده از هشتگهای مختص مکان خودتان
فرقی نمیکند که شما یک فروشگاه آنلاین یا خردهفروشی باشید، تمرکز روی چگونگی بالا بردن پشتیبانی در جامعه خودتان دارای اهمیت است. با هشتگهای متمرکز روی مقصد، دنبالکنندههای محلی بیشتری به ارسالهای خود جلب کنید. این هشتگها نه تنها نمایانگر فضای رویداد هستند بلکه به محتوای اینستاگرام ما تمرکز محلی بیشتری دادند.
امتحان نکردن هشتگهای جدید به صورت منظم
اگر میخواهید در حلقه کارهایی که مشتریان بالقوه شما در حال انجام هستند باقی بمانید، باید به صورت منظم به جستجوی هشتگ بپردازید. برای به اشتراک گذاری محتوای خود فقط به هشتگهای استاندارد خود تکیه نکنید. عمیقتر شوید تا ببینید چه چیزی جواب میدهد و چگونه میتوانید استراتژی اینستاگرام خود را ارتقا دهید. وقتی من و تیمم به تازگی در حال آغاز آکادمی اینستای خودمان بودیم تحقیق زیادی در مورد هشتگ انجام ندادیم تا بهتر بدانیم که کدام هشتگها توجه مدیران و دستیاران رسانه اجتماعی را جلب میکنند. وقت بگذارید و هشتگ های مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای جذب بیشتر مشتریان بالقوه بهترین است.
اضافه نکردن هشتگها بعد از اینکه دکمه ارسال را فشار میدهید
با فاصله کمی از ارسال، هشتگهای خود را اضافه کنید. اغلب مردم محتوای خود را قبل از تصمیمگرفتن در مورد اینکه از کدام هشتگ استفاده کنند به اشتراک میگذارند. به دلیل اینکه اینستاگرام محتوای شما را به صورت زمان واقعی(بدون درنگ) به اشتراک میگذارد، اگر شما هشتگها را بعد از ارسال اضافه کنید، این هشتگها در بالای کانون هشتگ ظاهر نمیشوند. به همین دلیل من روی آیفون خودم از اپلیکیشن یادداشتبرداری استفاده میکنم و لیستی از هشتگهای اصلی و هشتگهای فرعی را نگهداری میکنم. من به صورت منظم این هشتگها را بهروز میکنم تا بازتاب محتوای اینستاگرام من و وضعیت کسب و کارم باشد. من میتوانم هشتگهای اصلی را در یک نظر و هشتگهای بعدی را در نظر بعدی زیر آن به اشتراک بگذارم. این استراتژی سریع هشتگ تضمین میکند که ارسال شما در کانون هشتگ پنهان نمیشود.
می تونید به صفحه اینستاگرام فرااینستا هم سر بزنید و نظرات خودتون رو در مورد هشتگ گذاری بیان بفرمائید.